تفاوت بازاریابی و تبلیغات با کمک گروه تبلیغاتی شایگان

بازاریابی و تبلیغات متفاوت هستند

در نگاه اول آنها یکسان هستند، فقط در زمان های مختلف از اصطلاحات مختلف استفاده می کنیم اما شباهت بین بازاریابی و تبلیغات خیلی نزدیک است. آنها در واقع دو مورد متمایز و جداگانه هستند، هر کدام با فرآیندهای خودشان اما با هدف همکاری برای یک هدف.

چرا شما نیاز دارید که آنها را درک کنید ؟

مکانیسم پایدار بنیادی هر کسب و کار سود است. هنگامی که درآمد بیش از هزینه های خروجی است، نتیجه سود است. برای تولید درآمد، شما نیاز به مشتریانی دارید که محصولات شما را خریداری کنند.

در حقیقت، شما نیاز به یک جریان پایدار از مشتریان دارید، شما همچنین می دانید که بازاریابی و تبلیغات شما مشتریان را به ارمغان می آورد. بنابراین، هنگامی که شما تفاوت های بین آتها و چگونگی استفاده از هر یک از آنها را می فهمید ، شما استراتژی کسب و کار خود را ساده تر می کنید، یعنی چطور و کجا مشتریان جدید و بازگشت آنها را جذب کنید.

بازاریابی چیست ؟

تعداد زیادی تعاریف بازاریابی وجود دارد و چاپ های اختصاص یافته به این موضوع به واقعیت بزرگ بودن آن اذعان دارد.

تعاریف مورد نظر ما بازاریابی را به عنوان یک فعالیت، مجموعه ای از مؤسسات و فرآیندها برای ایجاد، انتقال، ارائه و مبادله پیشنهادات ارزشمند به مشتریان اشاره می کند.

در تعاریف دیگر بازاریابی به عنوان علم شناسایی مشتریان بالقوه علاقمند به محصولات و خدمات شما همراه با بازاریابی نیازها و خواسته های برآورده نشده آنها با تعیین و تخمین بازار مشخص شده و پتانسیل سود است.

خواندن تعاریف بسیاری منجر به سردرگمی می شود. همه این واژه ها به هم پیوسته اند  تا زمانی که تلاش نکنید و آن را در کسب و کارتان اعمال نکنید.

در واقع، بازاریابی فرآیند تهیه محصول شما برای بازار است. این یک علم است به طوری که هیچ کدام از بازاریابی شما نباید بر اساس تخمین یا حدس و گمان باشد.

شما باید بدانید :

مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟

چطور محصولات و یا خدمات شما برای آنها سودمند است؟

بازاریابی شامل همه چیز در مورد کسب و کار شما است و این چیزی است که به عنوان نام تجاری یا برند به آن اشاره شده است. که با ایجاد یک لوگو، رنگ و سایر عناصر طراحی و بازاریابی بازار شما را جذاب خواهد کرد.

تبلیغات چیست؟

پیام ها، ارتباطات ، فعالیت ،تشویق کننده ، متقاعد کننده ،حمایت کننده .

این فقط شش کلمه است که بارها و بارها در تعریف آنچه که در واقع تبلیغات است، دیده میشود و به عنوان یک حرفه شناخته شده است و این به این دلیل است که تبلیغات فعالیتی است که محصول، خدمات و برند شما را به بازار و مشتری شما ارائه می دهد.

به عبارت دیگر، شما به مشتریان خود نشان می دهید که چه کاری انجام می دهید و تلاش های تبلیغاتی آنها را برای خرید آن محصولات جذب می کند.

به عنوان مثال، با یک خرید ، دریافت یک کالای رایگان یا تخفیف قیمت یا یک هدیه رایگان یا یک مزیت دیگر، مانند تحویل رایگان در مقدار معینی از سفارش.

در عمل منظور آنها چیست؟

بازاریابی فرایندی است که تبلیغات شما را به اطلاع می رساند.  اگر شما درک دقیقی از محصول خود دارید و چه کسی آن را خریداری می کند یا چه کسی مشتری هدف است، هر دو بازاریابی و تبلیغات کسب و کار شما باید به اهداف خود برسند.

چگونه شرکت ها بازاریابی و تبلیغ می کنند ؟

در رابطه با درک بازار محصول خود، برخی از مارک ها شخصیت مشتری را بطور فرضی ایجاد می کنند و همه چیز راجع به مشتری بالقوه خود ، چه کسانی، چه چیزی دوست دارند و دوست ندارند، درآمدشان، فعالیت هایشان و غیره را مورد توجه قرار می دهند.

این شناخت ویژگی مشتریان در کنار تحقیقات بازار، میتواند در درک اینکه چه  نوعی از تبلیغات  کسب و کار را به مشتریان بالقوه  متصل می کند کمک کننده باشد.

ژانرهای تبلیغاتی زیادی وجود دارد که به دو دسته تقسیم می شوند: آفلاین و آنلاین.

دنیای بازاریابی آنلاین که ما از آن به عنوان رسانه های اجتماعی یاد می کنیم، برای هر کلیک تبلیغات پرداخت می کنیم. همه آنها پیام های قدرتمندی را برای مشتریان شما ارسال می کنند.

دنیای بازاریابی آفلاین از زمان ظهور عصر دیجیتال همچنان درخشان است، تبلیغات روزنامه ها، تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، آگهی ها، جزوات و دیگر رسانه های چاپی که هنوز به عنوان ابزار تبلیغاتی که مشتریان را به برند شما متصل می کند، از بین نرفته است.

بنابراین، بازاریابی فرایند درک بازار و مشتریان شماست، در حالی که تبلیغات فعالیتی است که این مشتریان را به برند شما متصل می کند.

تفاوت بازاریابی و تبلیغاتReviewed by تابلو تبلیغات on Oct 20Rating: 4.5تفاوت بازاریابی و تبلیغاتآنها ممکن است اهداف یکسان یا مشابه داشته باشند، اما این به این معنی نیست که بازاریابی و تبلیغات یکسان هستند.

بازاریابی و تبلیغات در واقع دو مورد متمایز و جداگانه هستند، هر کدام با فرآیندهای خودشان اما با هدف همکاری برای یک هدف.

تهیه و تولید در گروه تبلیغاتی شایگان

نوشته های اخیر

دسته بندی ها