دلایل نیاز به مشاور تبلیغاتی (پارت دو) با کمک شایگان

مشاور تبلیغاتی شما چه کسی است؟ خودتان! ایول. این مقاله را تیم شایگان برای شما نوشته اند! پس حتما تا آخر مطالعه بفرمایید.

شما می توانید مسیر رسیدن به هدفتان را خودتان طی کنید، بدون آنکه از کسی سوالی بپرسید یا کمکی بگیرید. مسلما وقتی رویکرد اینگونه باشد شما با چالش هایی روبرو می شوید که قبلا آنها را تجربه نکرده اید و حل آنها نیازمند بررسی، زمان گذاشتن و تجربه کسب کردن توسط خود شماست.

بسیار دیده شده صاحبان برند با این مشکلات روبرو می شوند، زیرا برای حضور در مکانی که شناختی از آن نداشتند بدون کمک وارد شده اند و اشتباهات فراوانی را مرتکب شده اند.

برای اینکه چنین مشکلاتی پیش نیاید و شما زمان و هزینه خود را هدر ندهید پیشنهاد می شود از تجربه دیگران در زمینه هایی که تخصص ندارید استفاده کنید.

در تبلیغات و مارکتینگ نیز اینگونه است. وقتی از مشتریانم برای اولین بار می پرسم که چرا فکر می کنند که باید سایت داشته باشند اکثرا می گویند چون فلان رقیب ما هم سایت دارد! در حالی که این نباید عامل اصلی شما برای سایت باشد.

مثل هر مسیر دیگری، در تبلیغات و بازاریابی اگر مشاورین مناسبی در کنار خود داشته باشید می توانید در زمان بسیار صرفه جویی کنید و صرفه جویی در زمان یعنی صرفه جویی در هزینه.

مشاورین تبلیغاتی و بازاریابی به شما کمک خواهند کرد چطور وارد بازار شوید، چطور سهمی از بازار را برای خود کنید و روز به روز این سهم را بیشتر کنید. کجاها تبلیغ کنید و چطور خود را به مخاطبان نشان دهید. بهترین رسانه ها برای حضور برند شما کدامند و با چه رویکردی باید خودمان را در آن رسانه ها نشان دهیم.

یک مشاور تبلیغات تمام سعی خود را می کند تا برند را در مسیری درست از نظر معرفی و پروموشن قرار دهد. امروزه به دلیل رقابت بسیار بالا در هر کسب و کاری، نیاز به داشتن یک مشاوره تبلیغاتی احساس می شود.

مزیت های داشتن مشاور تبلیغاتی از نظر تیم شایگان

اگر وارد بازار تبلیغات شوید مشاهده خواهید کرد که حرکت در بازار شلوغ تبلیغات کار آسانی نیست، حتی اگر بخواهید یک تبلیغ کوچک در اینستاگرام دهید.

اگر به نکات تبلیغاتی آشنا نباشید می توانید برند خود را حتی با تبلیغ کردن به خطر بیاندازید. در واقع مشاور تبلیغاتی کمک می کند که مسیری را انتخاب کنید که در بهترین حالت لحن و صدای برند به گوش مخاطب خاص برند برسد.

مشاور تبلیغاتی مسیر تبلیغات را با دیدی تجربی و علمی بررسی می کند و کمک خواهد کرد که شما در تبلیغات و معرفی برند خود با بهترین رویکرد و بدون مشکل پیش بروید.

فرق مشاوره تبلیغاتی و مشاوره مارکتینگ

مشاور مارکتینگ نحوه حضور در رسانه ها و فروش را مشخص می کند در حالی که مشاور تبلیغاتی روشهای انجام تبلیغات را در رسانه های انتخاب شده بررسی می کند.

یک مشاور مارکتینگ نوع حضور شما در رسانه ها را آنالیز و مشخص می نماید اما یک مشاور تبلیغاتی متدها و شکل تبلیغ را مورد بررسی قرار می دهد.

چرا مشاور تبلیغاتی بگیریم؟

موفقیت یا عدم موفقیت مسئله این است. در شرکتها و برندهای بزرگ وجود یک شرکت یا نفر به عنوان تیم یا مشاور تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. اما این نکته هم حائز اهمیت است که فقط داشتن مشاور تبلیغاتی شما را در تبلیغات و معرفی برندتان به موفقیت نمی رساند و عوامل تاثیر گذار دیگری نیز وجود دارد.

ارزش وجود یک مشاور تبلیغاتی موقعی مشخص می گردد که مفهوم تبلیغ درست و هدفمند را بدانیم. اما براستی این مفهوم چه معنی ای دارد؟

مفهوم تبلیغات هدفمند

تبلیغ راهی است برای معرفی و رساندن پیام یک برند به مخاطب، بطوریکه در کوتاهترین زمان انتقال پیام برند انجام شود.

تبلیغات هدفمند یعنی رسانه ای توسط مشاور مارکتینگ انتخاب شود و مشاور تبلیغاتی سعی کند روش و رویکردی مناسب را برای ابزار رسانه و شکل حضور در رسانه مشخص نماید.

با توجه به توضیحات بالا اهمیت استفاده از مشاورین تبلیغاتی و مارکتینگ بیشتر درک می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغات هدفمند کلیک کنید.

تاثیرات مشاور تبلیغاتی برای برند

برنامه ریزی می خواهد! رسیدن به موفقیت با برنامه ریزی امکان پذیر است و موفقیت در تبلیغات نیز از این مورد مستثنا نیست. موفقیت تبلیغاتی یک برنامه جامع تبلیغاتی طلب می کند و نوشتن یک برنامه جامع کار تیم و مشاورینی با تجربه در این زمینه است.

تبلیغات سرمایه گذاری است. این جمله ای است که بارها شنیده اید. بزرگترین برندهای ایران در تبلیغات را ببینید، ایرانسل و همراه اول. اینها که این همه مشتری دارند، پس چرا هر روز دنبال تبلیغ کردند؟!

جواب این است که آنها برای مشتریان آینده ی خود تبلیغ می کنند و این یعنی سرمایه گذاری در آینده. بزرگترین شرکتها برای موفقیت خود نیز از تیم ها و مشاورین تبلیغاتی استفاده می کنند. البته این به این مفهوم نیست که شما که یک برند کوچک دارید به مشاور نیاز ندارید!

در مرحله اول مشاور مارکتینگ مشخص می کند برای حضور یک برند در چه رسانه هایی باید حضور پیدا کرد.

در مرحله دوم مشاور تبلیغاتی ماهر قبل از اینکه رویکرد و ذهنیت مدیران برند در او اثر بگذارد، با توجه به داده ها و مخاطبین یک برند باید برنامه ریزی کند که با چه روش و متدی می توان روی مخاطبین تاثیر گذاشت.

برنامه تبلیغاتی یک مشاور مثل تجویز پزشک برای مریض می ماند و این موضوع یعنی اکثر مواقع مشاورین تبلیغاتی و مارکتینگ مسیری را مشخص می کنند که شاید از نظر کارفرماها درست نباشند. اما همیشه بهتر است به صحبت های مشاور تبلیغاتی و مارکتینگ خود گوش دهید و به وی اطمینان کنید.

یک مشاور تبلیغاتی و مارکتینگ یا یک شرکت مشاور در تبلیغات و بازارایابی وظایفی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

  • شناخت کامل از موضوع و صنعت برند و تهیه گزارش از آن صنعت
  • بدست آوردن اندازه بازار و سهم رقبای اصلی
  • شناخت کامل از برند، پتانسیل ها و ضعف ها
  • بررسی و مشاهده تبلیغات در موضوع برند و بدست آوردن نکات مثبت و منفی
  • مشخص کردن رسانه های هدف توسط مشاورین مارکتینگ Media Consultant
  • بدست آوردن ایده های تبلیغاتی برای معرفی و انتقال پیام برند به مخاطبین
  • ایجاد برنامه تبلیغاتی برای حضور دقیق برند در رسانه های انتخاب شده
  • برنامه ریزی تبلیغاتی باید با توجه به بودجه مورد تایید صاحبان برند باشد
  • پیش بینی روند رو به رشد برند با توجه به برنامه های مارکتینگ و تبلیغاتی
  • گزارش گیری از روند اجرا شده و ترمیم و بهبود آن در هر لحظه

تهیه و تولید در گروه تبلیغاتی شایگان 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها