چگونه یک مشاور تجاری موفق شویم با کمک تیم شایگان

طبق تحقیقات متخصصین شایگان در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا، مشاوره و البته مشاوران از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. به‌گونه‌ای در شرکت‌های بزرگ برای هر 13 نفر یک مشاور روانشناسی و برای هر شرکت میانگین 3 مشاور تجاری استخدام می کنند. هر چند که هنوز برخی از شرکت‌ها خصوصا در ایران همچنان با سیستم و فرآیند مشاور تبلیغاتی غریبه بوده و حتی به آن فکر هم نمی کنند. اما تاکنون به این سوالات فکر کرده‌اید که یک مشاوره تجاری موفق چگونه شکل میگیرد؟ یک مشاور تبلیغاتی چه وظایفی بر عهده دارد؟ چگونه میتواند در راستای اهداف شرکت نظریاتی را ارائه دهد؟ با توجه به این مسئله ما تیم شایگان در نظر داریم توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

مشاور تجاری کیست؟

در مرحله اول باید بدانید مشاوره تنها زمانی میتواند نتیجه بخش باشد که با استفاده از آن تخصص خود را به پول تبدیل کرده و از آن کسب درآمد کنید. در واقع مشاور تجاری به شما نشان می دهد که چگونه و با انجام چه کاری در راه خود موفق شوید و به پیشرفت و زندگی بهتر دست پیدا کنید. هر چند که شما در ازای دریافت راهنمایی باید به آنها پول پرداخت کنید. در واقع مشاوران از این طریق کسب درآمد می کنند:

  • توصیه‌هایی در رابطه با مشکلی که دارید ارائه میدهد.
  • اطلاعات کاملی از چگونگی انجام کار در اختیار شما قرار می دهند.
  • وقتی از انجام کاری مطمئن نیستید راهنمایی های دقیقی را به شما ارائه می دهند.
  • چگونگی انجام سریع و موثر کار را برای شما بازگو می کنند.

به عبارت ساده‌تر مشاوره تجاری نوعی تبادل ساده دانش و پول است.

چرا باید مشاوره را به صورت پاره وقت شروع کنیم؟

دقت داشته باشید همه چیز در مشاوره تجاری به پول و کسب درآمد ختم نمی شود. شما در طول مسیر درسی را می ‌آموزید و تجربه‌ای را بدست می آورید که سال ها درس خواندن نمیتواند به شما بیاموزد. درواقع شما از این طریق تمامی موراد زیر را خواهید آموخت:

  • اینکه از کجا مشتری پیدا کنید
  • جگونه نرخ خود را بالا ببرید
  • یک وب سایت ساده راه اندازی کنید
  • از چه ابزارهایی برای افزایش مشتریان استفاده کنید
  • با صاحبان مشاغل بزرگ چگونه برخورد کنید
  • با نحوه صدور صورتحساب برای مشتریان به روش های مختلف آشنا می شوید.
  • انواع مختلف مشتری را پیدا کنید
  • پروفایل های اجتماعی خود را بروزرسانی کنید
  • چگونه میتوانید محصولات پیشنهادی خود را تغییر دهید تا پول بیشتری بدست آورید
  • و….

در واقع شما در مشاوره نکات اساسی را فرا خواهید گرفت که به عنوان یک تجارت جانبی شناخته خواهد شد.

اصلی که در زمان مشاوره اتفاق می افتد

اگر کمی به اطراف و آدم های موفق نگاه کنید متوجه خواهید شد که تقریبا هر فرد موفقی در بعضی مقاطع زندگی خود مشاوره‌هایی را در اختیار دیگران قرار داده است. در واقع این مسئله نشان می دهد که این کار به عنوان یک شغل جانبی، شروع و تجربه ای برای دریافت نتایج خوب آنها بوده است. در واقع با این کار آنها مشتریان را به سمت خود سرازیر می کنند و با این کار نیاز به شخصی برای کمک خواهند داشت از همین رو به سراغ استخدام فردی خواهان موفقیت میروند که در نهایت به شرکای تجاری تبدیل می شوند و شرکتی عظیم را تاسیس می نمایند. از همین رو اگر کنجکاو هستید تا یک تجارت و بیزینسی برای خود دست و پا کنید ولی هنوز نشده‌اید، مشاوره تجاری میتواند شما بدون هیچگونه خطری به دریای بی کران سود و سرمایه برساند.

به مشاوره تجاری به عنوان شغل جانبی نگاه کنید

مشاوره تجاری به عنوان یک شغل جانبی هر چند درآمد ناچیزی را با خود به همراه دارد اما همواره در کنار شماست. اگر شما زمانی از کار خود اخراج شوید… چگونه میخواهید به کسب درآمد بپردازید؟ تا زمان پیدا کردن شغلی دیگر چگونه زندگی خود را می گذرانید؟ خب اگر فکری فرومایه داشته باشید؛ به دولت متکی خواهید شد تا برای مدت زمانی کوتاه به شما پول بدهد. اما اگر به کسب درآمد و بیزینسی منحصر به فرد فکر میکنید مطمئنا راهی برای درآمدزایی پیدا خواهید کرد. به همین دلیل است که میگوییم مشاوره یک روش عالی و سریع برای شروع است. از مهمترین دلایل آن عبارتند از:

  • به هیچ سرمایه‌ اولیه‌ای نیاز ندارید.
  • عنوان و آموزش خاصی لازم نیست (مگر اینکه انواع خاصی از اطلاعات پزشکی یا مالی را ارائه دهید).
  • هیچ مانعی برای شروع پیش روی شما نیست.

هر چند که پیدا کردن مشتری بزرگترین سد شما برای رسیدن به موفقیت است. اگر نمیتوانید شخصی را پیدا کنید که بخواهد برای آنچه انجام می دهید به شما پولی پرداخت کند … با مشکل مواجه خواهید شد.

پس در ادامه مقاله تیم شایگان با ما همراه باشید زیرا میخواهیم روشی برای جذب مشتری خدمت شما ارائه دهیم.

به عنوان مشاور تجاری چگونه مشتری پیدا کنید؟

در این مقاله چند نمونه از مواردی که به شما  کمک می کند تا به عنوان یک مشاور تجاری مشتریان را به سمت خود جذب کنید ارائه می دهیم.

* قسمت عمده مشتریان از کجا می آیند:

در اختیار داشتن یک وب سایت تاثیر بسیار زیادی در افزایش مشتری و کسب درآمد شما خواهد داشت. اما باید بدانید برای تاثیرگذاری بیشتر باید به سراغ وب سایتی با جذابیت بالا بروید تا مخاطبان از وبلاگ یا وب سایت شما به عنوان منبعی معتبر استفاده نمایند و با شما تماس بگیرند. در اختیار داشتن برند تجاری و یا لوگو نیز تاثیر بسیار زیادی در سرازیر شدن مشتریان خواهد شد. زیرا آنها را به این باور میرساند که شما از اعتبار بالایی برخوردارید و کار خود را کاملا اصولی پیش میبرید.

* به سراغ سیستم‌عامل ارزان نروید

دقت داشته باشید اگر در نظر دارید از سیستم عامل و روشی ارزان قیمت برای افزایش مشتریان استفاده کنید؛ سطح کیفی کار شما تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند و این مسئله نه تنها باعث افزایش مشتری نمی شود بلکه مشتریان را از شما دور می کند. به همین دلیل توصیه می شود به عنوان یک مشاور تجاری حتما تقاضای مشتریان و البته زمینه‌ای که برای مشاوره انتخاب کرده‌اید را در نظر بگیرید و با استفاده از آن به سراغ طراحی سایت بروید.

* در شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنید

به عقیده بسیاری از مشاوران تجاری؛ بهترین نقطه برای کشف مشتری، شبکه‌های اجتماعی خودتان است. دلیل این امر این است که افراد نسبت به شما شناخت کامل و اعتماد بالایی دارند. به همین دلیل باید از توانایی ها و شغل خود به عنوان مشاور تجاری در شبکه‌های اجتماعی صحبت کنید مطمئن باشید که نتیجه مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

* به سراغ fiverr بروید

فایور (fiverr) یک شرکت بین المللی آنلاین برای فروش خدمات، کار و یا سرویس های فریلنسرهاست که افراد میتوانند در آن 5 کار را انجام دهند. مطمئنا این برایتان شگفت انگیز خواهد بود. شما به عنوان مشاور تجاری به خوبی میتوانید در این شرکت آنلاین ثبت نام کرده و با مشاوره‌های خود افراد را به خواسته شان برسانید.

کلام آخر

همه ما به خوبی میدانیم که اینترنت امروزه به عنوان بخشی جداناپذیر از زندگی ما تبدیل شده و تقریبا جدایی از آن غیرممکن است. همیم مسئله منجر شده تا افراد زیادی به سراغ راه‌اندازی کسب و کارهای اینترنتی و مجازی بروند. نکته اینجاست برای اینکه در این بازار پررقابت موفق شوند باید از مشاور تجاری کمک بگیرند و چه بهتر اگر قبل از شروع هرکاری با مشاور صحبت کنند. در این مقاله به مراتب توضیحات کاملی نسبت به مشاور تبلیغاتی یا تجاری، وظایف، اهداف و حتی چگونگی پیدا کردن مشتری خدمت شما ارائه دادیم. مطمئنا اگر بتوانید به این نکات توجه داشته باشید در مدت زمانی کم شاهد سرازیر شدن مشتریان به سمت خود و کسب درآمد زیاد خواهید شد.

تهیه و تولید در تیم تبلیغاتی شایگان

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها