آموزش نورپردازی برای عکاسی از غذا با کمک شایگان

شناخت نور: آموزش نورپردازی برای عکاسی از غذا

در این مقاله که گروه تبلیغاتی شایگان برایتان اماده کرده اند، ما به شما تنظیمات پایه نورپردازی برای عکاسی از غذا را خواهیم گفت، به علاوه شما را با چند مفهوم نورپردازی آشنا خواهیم کرد. این تنها چیزی است که برای شروع نیاز دارید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تنظیمات شما برای عکاسی از مواد غذایی با نور شروع می‌شود. عکاسی بدون نور وجود نداشته و اتفاق نخواهد افتاد. نورپردازی مهم‌ترین درس در عکاسی است. پس اگر فکر می‌کنید تمام چیزهایی که نیاز است را یاد گرفتید، نیاز است بازنگری داشته باشید، چرا که مهمترین فاکتور نورپردازی است. اگر بتوانید بر آن مسلط شوید، تصاویر زیبا و خارق‌العاده‌ای را ثبت خواهید کرد.

چرا بهتر است ابتدا نور طبیعی را درک کنیم

سرفصل هایی که در این مقاله ی گروه شایگان مورد بررسی قرار می دهیم:

به طور خلاصه می‌توان گفت که هر چه دانش شما نسبت به مبحث نور و نورپردازی طبیعی بیشتر باشد، در نورپردازی مصنوعی و شبیه سازی آن در صحنه‌های مختلف، موفق‌تر خواهید بود.

سوالی که دوست دارم از خودتان بپرسید این است که اگر شما نمی‌دانید که چطور نور طبیعی را به نفع خود تغییر داده و دستکاری کنید، چطور می‌خواهید با استفاده از نور مصنوعی، همان نور طبیعی را با همان جلوه‌های اصلی شبیه سازی کنید که در ۹۹ % حالات هدف نهایی نورپردازی برای عکاسی از غذا است؟

زیبایی یادگیری نور طبیعی این است که همیشه در حال تغییر است. شما می‌توانید انواع زیادی از نور را که توسط خورشید تولید می‌شود ببینید و تشخیص دهید که چگونه باید خود را با هر شرایطی تطبیق دهید.

شما این کار را با نور مصنوعی انجام نمی‌دهید چون خودتان مسئول همه‌ی تغییرات ایجاد شده در آن خواهید بود و کاملا همه چیز تحت نظر خودتان است.

هر دوی نور طبیعی و مصنوعی از اصول فیزیک نور پیروی می‌کنند. بنابراین زمانی که شروع به یادگیری مبانی نور و ویژگی‌های آن می‌کنید، می‌توانید از یکسری عناصر و فاکتورهای مشترک برای دستکاری کردن نور طبیعی و مصنوعی استفاده کنید.

در اولین مرحله بسیار مهم است که بتوانید نور ساعات مختلف روز را از هم تشخیص دهید. این کار به شما کمک می‌کند بفهمید که چه حالتی از نور برای عکستان بهتر به نظر می‌رسد. همچنین به سبک عکاسی شما نیز بستگی دارد.

چه زمانی باید از نور مصنوعی استفاده کنیم؟

از زمانی که به نیم کره شمالی زمین سفر کردم توانستم درک کنم که چرا مردم آنجا در تمام طول زمستان از نور مصنوعی برای عکاسی استفاده می‌کنند. و فهمیدم این رفتار آن‌ها به علت تاریکی هواست که از ساعت ۱۵:۳۰ شروع می‌شد!

در هر صورت سوژه و عکس باید روشن باشد و من با استفاده از نور مصنوعی مخالف نیستم. تنها می‌خواهم روشی را بگویم که با آن عکس‌های بهتری ثبت کنید. وقتی بدانید نورهای واقعی چه شکلی هستند، بی شک تولید نور مصنوعی بسیار ساده‌تر خواهد بود.

شما به صورت طبیعی می‌توانید نور خورشید را بشناسید و این نیاز به آموزش خاصی ندارد، اما تکنیک‌های بهره بردن از آن برای عکاسی نیازمند آموزش است. و به عنوان یک نکته تکمیلی، اگر به نقطه‌ای دیگر در دنیا، نظیر قطب شمال، سفر کردید حتما نور را به طور کامل بررسی کنید و تفاوت‌های آن را با سایر نقاط دنیا پیدا کنید.

اما می‌دانم که همیشه این امکان وجود ندارد که به نور طبیعی تکیه کنیم. اگر اینطور باشد، وظیفه شما این است که در تابستان زمان خود را برای کاهش شدت نور طبیعی صرف کنید.

اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی نور طبیعی را به طور کامل کشف خواهید کرد یا در کجای این مقاله به توضیح آن خواهم پرداخت، بهتر است بدانید این یک فرآیند طولانی مدت است و به همین سادگی نمی‌توان آن را به صورت کامل فرا گرفت.

رایج‌ترین نورپردازی برای عکاسی از غذا – نور نرم

رایج‌ترین شیوه نورپردازی برای عکاسی از غذا استفاده از نور نرم است. نور نرم با سایه‌های نرمی که ایجاد می‌کند مشخص می‌شود. نور نرم می‌تواند برای هر نوع خلق و خویی استفاده شود.

نور نرم به این دلیل استفاده می‌شود که نور مکملی برای غذا است. این کار بافت و جزئیات را در غذا روشن کرده و شکل و ابعاد آن را آشکارتر می‌کند. در نور نرم، انواع مختلفی از حالات و درجات سایه وجود دارد، اما همه آن‌ها هنوز تحت تاثیر نور طبیعی بوده و مقداری روشن هستند.

دو جهت اصلی نور: نور پس‌زمینه و نور جانبی

دو جهت اصلی نور مورد استفاده در نورپردازی برای عکاسی از غذا ، نور جانبی و نور پس‌زمینه هستند. به عنوان یک توضیح کوتاه باید بگویم که نور جانبی از اطراف و نور پس‌زمینه و از پشت به سوژه می‌تابد.

نور غیر مستقیم یکی از بهرین شیوه‌های نورپردازی برای عکاسی از غذا است. به همین دلیل است که بسیاری از عکاسان حرفه‌ای این ژانر، شما را به استفاده از نورهای غیر مستقیم دعوت می‌کنند.

مبدل‌های نور ( تجهیزات مخصوص نورپردازی برای عکاسی از غذا )

برای دستکاری نور طبیعی به صورت دلخواه به دو وسیله جانبی نیاز داریم. یکی رفلکتور و دیگری دیفیوزر. با آنها می‌توان نور را کم کرد یا به آن جهت داد.

تهیه و تولید در گروه تبلیغاتی شایگان

 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها