چگونه عکاسی صنعتی را شروع کنیم با کمک شایگان

برای شروع عکاسی صنعتی باید چکار کنیم ؟ در این مقاله که گروه تبلیغاتی شایگان برایتان فراهم کرده اند به این سوال جواب میدهند و اصول عکاسی صنعتی رو بهتون میگویند . عکاسی صنعتی یعنی عکس گرفتن از محصولاتی که قراره فروخته بشه . البته تعریف جامع تری داره اما ما فقط از عکاسی صنعتی یا عکاسی تبلیغاتی قراره پول در بیاریم . پس در قید و بند تعاریف نخواهیم بود . همچنین در مطالبی که در این مقاله خواهید خوند به شما کمک میکنه تا عکاسی صنعتی در منزل هم انجام بدید.

چگونه عکاسی صنعتی را شروع کنیم ؟

اگه در حال خوندن این متن گروه شایگان  هستید یعنی دوست دارید از عکاسی پول در بیارید . بهتون تبریک میگم و اینو قول میدم که اگر نکات این مقاله رو به دقت انجام بدید ، پول خوبی به جیب خواهید زد . خیلی از دوستان از ما سوال میکنن که برای شروع عکاسی صنعتی باید چیکار کنن .

در واقع سوال اصلی این دوستان این هست که نمی‌دونن برای وارد شدن به فاز عکاسی صنعتی دقیقا باید از کجا شروع کنن . ما در این مقاله مو به مو به شما مراحل کار رو توضیح میدهیم .

#1 تمرین عکاسی صنعتی

حتما شما هم عکس های خوش رنگ و لعاب روی بنر ها و پوستر ها رو دیدید و دوست دارید عین اونها رو خودتون بگیرید . برای این کار باید تمرین کنید . چه تمرینی ؟ من بهش میگم تمرین وسایل منزل .

این تمرین به این صورت هست که شما در منزل خودتون میگردین و هر وسیله‌ ای که حس میکنید قابلیت عکاسی داره رو انتخاب میکنید . بعد شروع به عکاسی از این وسیله میکنید . درسته که در اول کار عکس ها خیلی خوب از آب در نمیاد . اما قدم به قدم عکس های بهتری خواهید گرفت .

#2 مقایسه با عکس های حرفه ای

بعد از گرفتن عکس از وسایل منزل ، حالا نوبت به مقایسه ی اونها با بهترین نمونه های موجود میرسه. این کار شاید شما رو ناامید کنه . اما دقیقا باعث پیشرفت عکس های شما خواهد شد . هر چقدر هم که عکس های ساده و معمولی بگیرید . اما همین کار باعث میشه عکس های شما قدم به قدم به یک عکس حرفه ای نزدیک تر بشه . پس این مرحله ی سخت رو حتما انجام بدید

#3 مهارت های ادیت خودتون رو افزایش بدید

تقریبا محاله یک عکاس صنعتی حرفه ای باشید و یک ریتاچر (رتوش کننده) خوب و زبردست نباشید . عکاس های حرفه ای از دو تا نرم افزار برای ادیت عکس هاشون استفاده میکنن . برای ادیت های اولیه از Adobe LightRoom و برای ادیت های اصلی و حرفه ای تر از Adobe Photoshop .

بی نهایت مهمه که مهارت های کار کردن با این دوتا نرم افزار ، مخصوصا فتوشاپ رو یاد بگیرید و حرفه ای تر بشید . اگر نیازی به کمک یا آموزش داشتید میتونید از آموزش های سایت استفاده کنید

همیشه این نکته رو به هنرجوهای خودم گفتم که من اول یک ادیتور حرفه ای بودم و بعد عکاسی رو شروع کردم . این موضوع همیشه به من کمک کرده ضعف عکس های خودم رو با ادیت و روتوش جبران کنم و خروجی کارم حرفه ای باشه .

یک عکاس خوب الزاما باید یک ادیتور خوب هم باشه .

باید برای عکاسی صنعتی شناخته بشید

بعد از انجام 3 مرحله‌ی بالا ، شما از نظر فنی عکس های خوبی خواهید گرفت . حالا نوبت به این میرسه که خودتون رو به مشتری هاتون بشناسونید . این قانون تقریبا توی همه‌ی بیزینس ها صادق هست : در هر حرفه ، این بهترین ها نیستن که قرارداد ها رو مال خودشون میکنن ؛ بلکه شناخته شده ترین ها هستن .

تجربه ی من میگه این قانون توی عکاسی بیشتر از بقیه ی شغل ها صدق میکنه . دلیلش رو دقیقا نمی‌دونم . اما تجربه ی شخص من این رو میگه . پس اگه دوست دارید یک عکاس پر درآمد باشید ، اول باید یک عکاس شناخته شده باشید . اما چطوری ؟

در هر حرفه ، این بهترین ها نیستن که بیشترین درآمد رو دارن ؛ بلکه شناخته شده ترین ها هستن.

#1 شبکه های اجتماعی

همین امروز برای خودتون یک اکانت اینستاگرام و یک کانال تلگرام بزنید و سعی کنید به صورت ارگانیک ممبر و فالوئو جذب کنید . منظور ما از ارگانیک این هست که فالوئر خریداری نکنید . این روش ها رو همه ی ما بلد هستیم و باید اعتراف کرد که هر کسی میتونه این موضوع رو تشخیص بده .

#2 ایجاد یک وبسایت شخصی

خیلی ها اعتقاد دارن با وجود شبکه های اجتماعی دیگه نیازی به ساخت یک وبسایت جداگانه نیست . اما من نظر متفاوتی دارم . توی زمانی که تقریبا همه از شبکه های اجتماعی استفاده میکنن ، ساخت یک وبسایت شخصی پرستیژ شما رو چند برابر میکنه . تصور کنید دارید خودتون رو برای کسی پرزنت می‌کنید .

اون شخص از شما میپرسه میتونم نمونه کارهای شما رو ببینم ؟ و شما در جواب میگید بله حتما ! میتونید به وبسایت من سر بزنید و نمونه کار های من رو مشاهده کنید . بعید می‌دونم اون شخص تحت تاثیر قرار نگیره و با شما قرارداد نبنده .

#3 پیدا کردن دوستان جدید و ساختن ارتباطات کاری

درسته که بخش خیلی زیادی از مشتری های شما از طریق شبکه های اجتماعی شما رو پیدا می‌کنن . اما از پیدا کردن مشتری به صورت رو در رو نباید غافل بشید . سعی کنید تا می‌تونید دوستان عکاس و هنرمند پیدا کنید . برای این موضوع میتونید به گالری های عکاسی سر بزنید ، در ایونت ها مختلف شرکت کنید .

در کلاس های آموزشی شرکت کنید  و ده‌ها روش دیگه که با کسانی مثل خودتون دوست بشید . من بهتون قول میدم که موقعیت های کاری خیلی خوبی از این طریق براتون جور میشه .

کمی کار مجانی انجام دهید

خود من همیشه از کار کردن مجانی متنفر بودم . درخواستی که عکاس ها خیلی باهاش مواجه میشن و از شنیدنش متنفر هستن اما اگر قرار باشه از بیزینس عکاسی خودتون پول در بیارید باید در اوایل کار کمی هم به صورت مجانی کار کنید .

این کار برای پر کردن نمونه کار های شما بی نهایت موثره  . خودتون قضاوت کنید ، اگر یک شرکت معتبر به شما این پیشنهاد رو بده که از محصولاتش عکاسی کنید چقدر برای شما اعتبار میاره ؟ خیلی زیاد . من در اوایل کار خودم حتی حاضر بودم برای عکس گرفتن از بعضی محصولات پول هم پرداخت کنم .

پس لطفا کار کردن مجانی رو برای مدتی تحمل کنید . بهتون قول میدم که اعتبار شما رو به حدی زیاد میکنه که تمام اون کار کردن ها جبران خواهد شد .

من حاضر هستم برای عکاسی از بعضی برندهای بسیار معروف ، پول هم پرداخت کنم !

عکاسی صنعتی در منزل

شاید باور نکنید؛ ولی تعداد بسیاری از هنرجوهای من کسانی هستند که دوست دارن برن به سمت عکاسی صنعتی در منزل. ایده‌ی کار خیلی ساده هست : شما از یک شرکت/شخص/تولیدی سفارش میگیرید؛ اونها کالا رو براتون با پیک میفرستن؛ شما عکاسی میکنید ، تسویه حساب انجام میشه و در نهایت شما کالا رو با پیک برای اون شرکت پس‌میفرستید.

من خودم بارها از روش عکاسی صنعتی در منزل استفاده کردم و باید این رو بگم که یکی از لذت بخش ترین روش‌های کسب درآمد از عکاسی هست که تا حالا تجربه کردم. همه چیز بستگی به خودتون داره. از ساعت شروع کار و موعد تحویل ، تا راحت بودن شما در منزل و انتخاب لوکیشن عکاسی.

استودیوی خانگی

حتی شما میتونید قسمتی از منزل خودتون رو تبدیل کنید به یک استودیوی خانگی جمع و جور. چیز زیادی هم برای تغییر وجود نداره. یک بک‌دراپ به عنوان پس‌زمینه و چند منبع نور تمام چیزهایی هست که برای استودیوی خانگی خودتون نیاز دارید.

خیلی از عکاس‌های مشهور توی منزل خودشون یک استودیوی خانگی درست کردن و کارهای بسیار حرفه‌ای و تمیزی هم درست میکنن. از نمونه‌های بارز این مثال می‌تونم تونی نورثروپ رو نام ببرم. تمام فیلم‌هایی که از تونی نورثروپ می‌بینید در استودیوی خانگیش ضبط شده. بنابراین برای عکاسی صنعتی در منزل ، داشتن یک استودیوی جمع و جور خانگی فکر خوبیه.

یک توصیه‌ی دوستانه

این قسمت از مقاله رو می‌تونید نخونید و این صفحه رو ببندید . چون نکته‌ی آموزشی فنی خاصی نداره و هیچ مشکلی ایجاد نمیشه .اما اگه میخونید دوست دارم تجربه ی کاری خودمون رو براتون بگم . تجربه ای که برامون به یک قانون تبدیل شده . ما هیچ وقت کار عکاسی یا تبلیغات چیزی رو قبول نمیکنیم که خودمون اون محصول رو قبول نداشته باشیم .

اینجوری هم پرستیژ کاری ما حفظ میشه ؛ یعنی مردم میدونن که شایگان اگه چیزی رو تبلیغ کنه یعنی کیفیت خوبی داره . و هم اینکه وجدانمون آسوده تره . هیچ وقت دوست نداریم بر اثر مهارت ها تبلیغاتی ما ، مردم چیزی رو بخرن که کیفیت خوبی نداشته باشه .

تهیه و تولید در گروه تبلیغاتی شایگان

نوشته های اخیر

دسته بندی ها