چگونه تبلیغ کنیم با کمک تیم شایگان

من هم روزی کسب و کاری را شروع کردم. قبل از شروع کسب و کارم فقط به فکرتولید (محصول یا خدمت) بودم. فکر می کردم با داشتن یک جایگاه به عنوان محل کسب و کار و داشتن محصول یا خدمت برای عرضه فروش خوبی خواهم داشت و مردم برای استفاده از خدمات و محصولات من صف می بنند. اما اینطور نشد! یادم هست اولین بیزینس خودم را در سال ۸۵ شروع کردم. آن زمان ها تازه اینترنت ADSL با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه آمده بود و مثل الان منابع زیادی در خصوص کسب و کار و موفقیت آن وجود نداشت.

دسترسی مردم به اینترنت اصلا راحت نبود، اپراتورهای موبایل خدمات اینترنت همراه نمی دانند و این امر باعث می شود خدمات اینترنتی زیاد به چشم نیاید. آن زمان می بایست توسط تبلیغات آفلاین، تبلیغ در روزنامه ها و مجلات، چاپ و پخش تراکت و بیلبوردهای شهری کسب و کارتان را معرفی می کردید که یا هزینه های بالایی برای تبلیغ و برندسازی داشت، یا اگر فقط روی تراکت (تبلیغ ارزان تر) زوم می کردیم جواب آنچنانی نمی گرفتیم.

در آن زمان بهترین تبلیغ این بود خدمات و محصولات خوب و با کیفیتی ارائه دهیم تا مشتریان از ما راضی باشند و از رضایت خود با دیگر دوستانشان صحبت کنند. به قول معروف تبلیغات سینه به سینه یکی از بهترین راهکارهایی بود که می توانست فروش یک کسب و کار را تضمین کند.

همانطور که گفتم در آن زمان منابع زیادی در دست نبود و صاحبان کسب و کار با توجه به تجربه خود اقدام به انجام تبلیغات می کردند. اما امروزه با افزایش منابع و راه های دسترسی از جمله اینترنت پر سرعت، آموزشهای فراوانی برای صاحبین مشاغل هست تا با آنها بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند. این مطلب نیز یکی از همان منابع آموزشی در خصوص تبلیغات است که شما با جستجوی “چگونه تبلیغ کنیم؟” وارد این صفحه شده اید. در ادامه ی راه گروه تبلیغاتی شایگان مسیرهای واضحی برای شما مشخص کرده اند. با ما همراه باشید.

در آن زمان بهترین تبلیغ این بود خدمات و محصولات خوب و با کیفیتی ارائه دهیم تا مشتریان از ما راضی باشند و از رضایت خود با دیگر دوستانشان صحبت کنند. به قول معروف تبلیغات سینه به سینه یکی از بهترین راهکارهایی بود که می توانست فروش یک کسب و کار را تضمین کند.

همانطور که گفتم در آن زمان منابع زیادی در دست نبود و صاحبان کسب و کار با توجه به تجربه خود اقدام به انجام تبلیغات می کردند. اما امروزه با افزایش منابع و راه های دسترسی از جمله اینترنت پر سرعت، آموزشهای فراوانی برای صاحبین مشاغل هست تا با آنها بتوانند کسب و کار خود را رونق ببخشند. این مطلب نیز یکی از همان منابع آموزشی در خصوص تبلیغات است که شما با جستجوی “چگونه تبلیغ کنیم؟” وارد این صفحه شده اید. در ادامه ی راه مسیرهای واضحی برای شما مشخص می کنیم. با ما همراه باشید

چگونه تبلیغ کنیم؟

  • چطور تبلیغات کنیم؟
  • چگونه تبلیغات موفقی داشته باشیم؟
  • چگونه تبلیغات موفق بسازیم؟
  • چگونه کالای خود را تبلیغ کنیم؟
  • چگونه محصول خود را معرفی کنیم؟
  • بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری چیست؟
  • چگونه مشتری پیدا کنیم؟
  • بهترین روش تبلیغ برای مغازه یا فروشگاه چیست؟
  • چطور در تلگرام تبلیغ کنیم؟
  • چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟
  • چطور در صفحه اول گوگل باشیم؟

این ها اکثریت سوال هایی هستند که افراد از ما می پرسند. اما چطور می توان به آنها یک جواب واحد داد؟ مسلما روش های تبلیغاتی که برای هر کسب و کاری در نظر گرفته می شود متفاوت است اما راهکار ارائه روشهای تبلیغاتی یکی است و آن ایجاد مارکتینگ پلن یا همان پلن تبلیغاتی یا پلن بازاریابی است

مارکتینگ پلن یا پلن تبلیغاتی چیست؟

شنیدیم برای رسیدن به موفقیت باید برنامه داشته باشیم. برنامه ای که بدانیم :

  • در چه مسیری قدم گذاشتیم.
  • در چه زمانی به مقصد خواهیم رسید.
  • چه کارهایی را باید انجام دهیم.
  • چه هزینه هایی را باید انجام دهیم.
  • چه مشکلاتی پیش روی ماست.
  • و…

مارکتینگ پلن برنامه ای برای توضیح چنین سوالاتی است. مارکتینگ پلن یا پلن تبلیغاتی به شما یک برنامه جامع با توجه به هدف و بودجه تان می دهد تا بتوانید توسط آن کسب و کار خود را به صورت کاملا موفق تبلیغ کنید. میزان موفقیت مارکتینگ پلن وابسته به اطلاعاتی است که در هنگام طراحی Marketing Plan از آنها استفاده می کنیم. هر چقدر اطلاعات اولیه دقیق تر و کامل تر باشد به موفقیت ما بیشتر کمک می کند.

این روزها وقتی به مخاطبانی که با ما تماس میگیریم می گوییم پلن تبلیغاتی شما چیست فقط راجع به کارهایی حرف می زنند که همکارانشان انجام داده اند! درک درست از یک برنامه تبلیغاتی برای هر صاحب کسب و کاری اهمیت دارد و وی باید بداند برای موفق شدن در هز زمینه ای از جمله تبلیغات نیاز به یک برنامه جامع و دقیق تبلیغاتی دارد. برنامه ای که مثلا در آن بدانید یلدای سال آینده باید چه تبلیغات انجام دهید و آفرهای شما چیست؟ برای رسیدن به این هدف می بایستبه سوالاتی در خصوص کسب و کار شما و مشتریانتان پاسخ دهید. اما قبل از پاسخگویی به این سوالات بیاییم ببینیم صاحبین کسب و کار قبل از آشنایی با مارکتینگ پلن جواب سوال های بالا را چگونه پیدا می کردند و این جوابهای اشتباه چه ضررهای بزرگی به آنها زده است.

ادامه در مقالات بعدی...

تهیه و تولید در گروه تبلیغاتی شایگان

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها