آشنایی با عکاسی فضای باز با راهنمایی تیم شایگان

چرا عکاسی در فضای باز؟ 

متخصصین  شایگان معتقدند عکاسی در آتلیه در یک محیط کنترل شده می باشد ولی عکاسی فضای باز همراه با  نور طبیعی خورشید جذاب  و خاص بودن خودش را دارد. و هم دریچه ای برای رسیدن به ایده ها و خلاقیت های شگفت آور است، درعین حال سختی های خودش را هم دارد.

چه زمانی برای عکاسی در فضای باز اقدام کنیم؟

بهترین زمان برای عکاسی فضای باز، زمان طلایی یعنی هنگام طلوع و هنگام غروب خورشید می باشد.سعی کنید زمان عکاسی را به مواقعی که خورشید مایل می تابد موکول کنید اما در هر ساعتی می توان ثبت های خوبی داشت. فصل تابستان به علت وجود نور زیاد شرایط بهتری برای عکاسی فضای باز وجود دارد.

نورپردازی:

نورپردازی انواع مختلفی دارد. حتی نورپردازی در شاخه های تخصصی هم متفاوت است که با توجه به شاخه تخصصی باید مبانی نورپردازی را فرا گیرید. همچنین ما در مبحث نورپردازی با انواع نور مثل نور اصلی ، نور پرکننده ، نور پشت و…. روبه رو هستیم.

 در مقاله چرا نورپردازی از اهمیت زیادی برخوردار است؟ که تیم حرفه ای شایگان برایتان فراهم کرده اند بیشتر در مورد این مبحث صحبت شده است.

کنترل نور فضای باز  بسیار حائز اهمییت است. حتی الامکان در نور زیاد و در فضای باز از کنتراست زیاد استفاده نکنید زمانی که نور در فضا زیاد باشد کنتراست بالا ثبت شما را نامطلوب می کند.

در عکاسی فضای باز ابرها و آسمان ابری می تواند ثبت های بهتری را در اختیار شما قرار دهد اما هنگام آفتابی بودن آسمان همواره  به جهت نور خورشید توجه کنید، اگر شما دارای تجهیزات نورپردازی و عکاسی هستید مواظب سایه های ناخواسته روی تصویر یا سوژه باشید. اگر تجهیزات نورپردازی  را ندارید از نور مستقیم روی سوژه  یا مدل استفاده نکنید  و از حالتی که پشت به نور بایستد یا زاویه مایل نسبت به نور داشته باشد استفاده کنید.

تجهیزات نور پردازی عکاسی در فضای باز:

در حقیقت باید به شما بگویم که یه عکاس می تواند با تکیه بر تجربه و یا یک عکاس تازه کار با کسب تجربه و به کار گیری خلاقیت بهترین ثبت ها را داشته باشد بدون داشتن تجهیزات و لوازم جانبی،  و افرادی هستند که با هزینه های زیاد  در استودیو هایشان و خرید تجهیزات فراوان به ثبت های خوبی نمی رسند.

با این وجود ما به چندین مورد از لوازم جانبی عکاسی مخصوصا عکاسی فضای باز اشاره می کنیم که می تواند کار شما را تا حدی آسان کند

نکات عکاسی پرتره و مدلینگ در فضای باز:

  •  از پس زمینه های طبیعی مثل ابرها و آسمان استفاده کنید البته نوردهی مناسب پرتره را رعایت کنید.
  • از دیافراگم باز استفاده کنید و پس زمینه های تار ایجاد کنید.
  • نقطه فوکوس را روی چشم ها قرار دهید.
  • سعی کنید سوژه را  پشت به نور قرار دهید  تا نور مستقیم روی صورت شخص نباشد.
  • فراموش نکنید در هر فضایی که هستید برای عکاسی پرتره از فاصله کانونی کمتر از 50 استفاده نکنید.
  • در فضای باز مدل شما راحت تر می تواند ژست های مختلف را امتحان کند، شما دیگر با محدودیت های استودیو روبه رو نیستید،  می توانید از فضاهای مختلف استفاده کنید و مدل آزادی عمل بیشتری دارد.
  • با مدل ارتباط برقرار کنید به او آرامش بدهید تا جلوی دوربین شما احساس راحتی کند در این صورت می توانید به ژست ها و ثبت های خوب امیدوار باشید.                                                                                                                                                                                                                     ادامه در مقالات بعدی...
  • تهیه و تولید در گروه تبلیغاتی شایگان

نوشته های اخیر

دسته بندی ها