آموزش طراحی سایت در تیم تبلیغاتی شایگان

در این مقاله ما گروه تبلیغاتی شایگان می خواهیم به بررسی مفهوم طراحی سایت بپردازیم و می خواهیم ببینیم برای اینکه یک طراح وب سایت حرفه ای شویم از کجا باید شروع کنیم. همچنین تاریخچه طراحی سایت را مورد بررسی قرار می دهیم و اولین سایتی که در جهان طراحی شده را معرفی می کنیم و لینک آن را برای بازدید شما همراهان آکادمی وبکیما قرار می دهیم. در ادامه شرح وظایف یک طراح سایت را مورد بازبینی قرار می دهیم و ابزارهای لازم برای شروع کار طراحی سایت را معرفی می کنیم. پس اگر می خواهید پاسخ طراحی سایت چیست را به خوبی بیابید حتما تا انتهای این مقاله را که گروه تبلیغاتی شایگان در اختیارتان قرار داده اند مطالعه بفرمایید. 

تعریف طراحی سایت چیست به زبان ساده:

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از طراحی سایت داشته باشیم باید بگیم طراحی سایت به معنای طراحی و ساخت یک وب سایت یا بهینه سازی و ری دیزاین یک سایت قدیمی در بستر اینترنت است.  

تاریخچه طراحی سایت و لینک اولین سایت جهان

در حال حاضر میلیون ها سایت در سراسر جهان وجود دارند که البته هیچکدام بیش از ۲۸ سال قدمت ندارند در واقع اولین طراح سایت جهان آقای «تیم برنرز لی» بود که اولین وب سایت دنیا که به پروژه World Wide Web یا همان W3 تعلق داشت را طراحی کرد. اولین سایت جهان هنوز هم در آدرس http://info.cern.ch/hypertext/WWW/TheProject.html در دسترس است و از این لینک می توانید از آن بازدید نمایید و مشاهده کنید که اولین سایت در جهان چیزی از لوح های گلی انسان های اولیه کم ندارد!

پیشنهاد می کنم حتما از اولین سایت دنیا بازدید کنید و ببینید که هر کاری که در ابتدای راه است بعد از سال ها چقدر ساده و ابتدایی به نظر می رسد و در زمان خود یک شاهکار است! همانطور که از اولین سایت در دنیا بازدید کردید متوجه شدید که در آن هیچ گونه تصویر و گرافیک و حتی رنگ بندی به کار نرفته است.

سایت هایی که بعد از آن هم طراحی شدند به همین منوال بودند تا اینکه مرورگر های پیشرفته تری توسط شرکت های Netscape و Microsoft روی کار آمدند که در غیاب گوگل کروم و فایرفاکس در آن سالها رقبای اصلی مرورگرها بودند. در ادامه با روی کار آمدن زبان های جاوا اسکریپت و HTML کم کم سایت ها شکل بهتری به خود گرفتند و از گرافیک بیشتری برخوردار شدند.

وب دیزاین چیست؟

طراحی سایت ، طراحی وب سایت، وب دیزاین یا WEB-DESIGN به مراحل ساخت و طراحی یک وب سایت و ساخت یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات محصولات یا معرفی یک شرکت یا اطلاع رسانی گفته می شود

وظایف یک طراح سایت چیست؟

همان طور که مراحل یک طراحی سایت را در قسمت قبل که گروه تبلیغاتی شایگان یرایتان اماده کرده اند خواندید وظایف یک طراح سایت به این بستگی دارد که مسئولیت انجام کدام قسمت را بر عهده گرفته است. در واقع برای راه اندازی یک سایت حرفه ای به دو تیم یا شخص نیاز هست، یک تیم برای طراحی بخش Front-end یا همان شکل و ظاهر سایت و تیم یا شخصی دیگر برای بخش Back-end که شامل کدهای سمت سرور یا همان طراحی وساخت قسمت مدیریت سایت است. در ادامه وظایف هر کدام از تیم های فرانت اندکار و بک اند کار را به صورت کامل شرح می دهیم.  

ابزارهای مورد نیاز یک طراح سایت چیست؟

ابزار های طراحی سایت چیست؟ در ادامه می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم، حتما بعد از خواندن عنوان این قسمت با خودتان فکر کردید که اولین ابزار برای طراحی سایت یک کامپیوتر قدرتمند است! بله درست فکر کردید ابتدایی ترین ابزار برای طراح سایت شدن تهیه یک کامپیوتر یا لب تاب قدرتمند است که بتواند برنامه های گرافیکی و برنامه های کدنویسی را به راحتی اجرا کند و در زمان کار هنگ نکند تا تمامی حواس طراح سایت به کار اصلی معطوف باشد. در قدم بعدی ابزار های طراحی وب با توجه به مراحلی که در بالا خواندید متفاوت خواهد بود، اما یکی از اصلی ترین ابزار های طراحی وب همان زبان های برنامه نویسی و فریم ورک های مربوط به آن زبان هستند که با توجه سلیقه فرد طراح و مدل سایت انتخاب می شوند.

ادامه در مقالات بعدی...

تهیه و تولید در گروه تبلیغاتی شایگان 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها