مفهوم دیافراگم و کاربرد آن در عکاسی با توضیح تیم شایگان ؟

        

یافراگم، یکی از سه اصل اساس در عکاسی است. دو اصل دیگر، ایزو (ISO) و سرعت شاتر (Shutter Speed) ​​هستند. دیافراگم، یکی از مهمترین تنظیمات دوربین در سبک های مختلف عکاسی است، به همین دلیل، بر روی تصاویر شما بسیار تأثیر می گذارد. دیافراگم در عکاسی می تواند با تار کردن پس زمینه عکس، ابعاد و حجم جدیدی به عکس شما اضافه کند و همچنین باعث می شود که نوردهی تصاویر شما تغییر کند؛ و تصاویر روشن تر یا تیره تر شوند. در این مقاله که توسط تیم شایگان طراحی شده است ، ما به زبانی ساده همه چیزهایی را که باید درباره دیافراگم در دوربین عکاسی بدانید، توضیح می دهیم.

به زبانی ساده، دیافراگم یک دریچه درون لنز است که از طریق آن، نور به داخل بدنه دوربین منتقل می شود. کار دیافراگم، بسیار شبیه به چشم انسان است. وقتی که شما در محیط های پرنور یا تاریک قرار می گیرد، مردمک چشم شما گشاد یا تنگ می شود و سایز آن تغییر می کند. در عکاسی، “مردمک” لنز شما، دیافراگم نامیده می شود. شما می توانید اندازه دیافراگم را کوچک یا بزرگ کنید تا نور بیشتر یا کمتری به سنسور دوربین تان برسد. تصویر زیر، دیافراگم را در یک لنز نشان می دهد:

 متخصصین تیم شایگان معتقدند که در سیستم دوربین، دیافراگم مانند “مردمک چشم” عمل می کند. دیافراگم، باز و بسته می شود و از این طریق، مقدار نوری را که به درون لنز وارد می شود تغییر می دهد (نور را کاهش یا افزایش می دهد). توجه داشته باشید که نه تیغه دیافراگم در این لنز وجود دارد؛ که این تیغه ها، دیافراگم را تشکیل می دهند. وظیفه آنها این است که نور را فقط از مرکز عبور دهند.

ادامه در مقالات بعدی...

تهیه و تولید در گروه تخصصی شایگان...

نوشته های اخیر

دسته بندی ها