طراحی گرافیک چیست_؟ با توضیح شایگان

گروه تبلیغاتی شایگان معتقدند که از نظر فنی  طراحی گرافیک یعنی هنر ارتباط بصری از طریق عکس های متنی، نمادها و کارهای هنری که وظیفه انجام آن به عهده ی یک طراح گرفیک می باشد ؛ در واقع طراحی گرافیکی زمانی پدید آمد و از آن سخن گفته شد که این افراد توانایی های خود را با ما به اشتراک گذاشتند. باید بگوییم که طراحی گرافیک چیزی نیست که در سالهای اخیر بوجود آمده باشد بلکه در گذشته نیز وجود داشته است اما امروزه به اوج شکوفایی خود رسیده است.

گرافیک از ریشه کلمه یونانی گرافیکوس گرفته شده است. بدین معنی که گرافیک، نمایشی بصری روی یک سطح اطلاق میشود.

نظیر دیوارها، کاغذها، صفحه نمایش کامپیوتر یا حتی یک سنگ و غیره که در آن نوعی اطلاع رسانی، چهره نگاری یا سرگرمی وجود دارد

کار اصلی یک طراح گرافیک

طراحان گرافیک، مفاهیم بصری را با استفاده از نرم افزار کامپیوتری و یا دست ایجاد می کنند. آنها با این کار سعی دارند تا ایده های الهام بخش خود را پیاده سازی کنند و در اطلاع رسانی و ارتباط با مصرف کنندگان و زیباسازی دنیای پیرامون استفاده کنند. آنها طراحی  و توسعه هویت بصری شرکت ها و موسسات و کسب و کار های بزرگ و کوچک در اختیار دارند. خلق دنیایی زیبا از رسالت های یک طراح گرافیک است

بخش های اصلی هنری طراحی گرافیک

در زیر به چند بخش اصلی هنری طراحی گرافیک اشاره کرده ایم و تنها به توضیحی مختصر پیرامون آن اکتفا کرده ایم

هنر های بصری

شامل چیزهایی مانند عکاسی و تصویر برداری می شود.

تایپوگرافی

هنر یا فرآیند تنظیم، ترتیب بندی و یا طراحی حروف می شود.

ظهور اولین طرح های گرافیکی

اولین استفاده از ارتباط بصری انتقال ایده ها است. یک نمونه آن نقاشی های درون غارها است که به حدود 15000 سال پیش از میلاد مسیح برمی گردد. مطمئنا آنها به این کار طراحی گرافیک نمی گفتند، ولی ایده اصلی کار یکی است. خطوط تصویری، نمادها و دست خط ها ترکیب شده اند تا یک داستانی را روایت کنند یا پیامی برسانند. امروزه نیز به همین ترتیب است.

اولین ابزارها برای ساده سازی طراحی

اما حال در تیم تبلیغاتی شایگان جلوتر می رویم یعنی 105 سال قبل از میلاد مسیح. یک سیاستمدار چینی به نام سایلون اولین نوع کاغذ را اختراع کرد. این اختراع منجر به تشکیل اولین شکل های چاپ شد. کاغذ، کشیدن آثار هنری و نوشتن متن هارا خیلی ساده تر کرد.

اما نقطه اصلی دنیای طراحی یوهان گوتنبرگ در سال 1450 بعد از میلاد است. گوتنبرگ دستگاه تایپ متحرک را ساخت. بدین ترتیب دیگر لازم نبود به صورت دستی چیزی را نوشت.

ادامه در مقالات بعدی

تهیه و تولید در گروه تبلیغاتی شایگان

رز دیزاین گفت:
خداقوت بهتون میگم. ممنون میشم عکس هم اضافه کنید
farid گفت:
واقعا همچنین مقاله های کاربردی خیلی کم پیدا میشه خدا قوت میگم بهتون. منتظر بقیه مقاله هاتون در این موضوع هستم

نوشته های اخیر

دسته بندی ها